Kasvupalvelujen henkilöasiakkaiden palvelupolun muotoilu asiakaslähtöiseksi ja vaikuttavaksi | Kokeilunpaikka.fi
1

Kokeilun idea

-

Kokeilun teemat

Tekoäly

712 katselukertaa

Kokeilu on luotu 02.05.2018

Heli Sirkiä

Kasvupalvelujen henkilöasiakkaiden palvelupolun muotoilu asiakaslähtöiseksi ja vaikuttavaksi

Maakuntauudistuksessa TE-palvelun tehtävät siirtyvät vuoden 2020 alusta uusien maakuntien järjestämisvastuulle. Henkilöasiakkaiden palvelupolun muotoilussa on tunnistettu haasteita; tarpeet ovat hyvin yksilöllisiä. Nykykäytäntö on byrokraattinen, kankea ja kuormittaa sekä asiakkaita että palveluntuottajia. Miten tekoälyä voidaan hyödyntää hyvinkin erilaisissa asiakastarpeissa ja samalla ottaa huomioon GDPR ja sote-lainsäädäntö moniammattilista palvelua tarvitsevien asiakkaiden palvelutarpeen arvioinnissa tietosuojaa ja yksityisyyttä kunnioittaen? Kuuluvatko terveystiedot TE-palveluille ja miltä osin? Miten julkisia ja yksityisiä toimijoita valmennetaan tietojen käsittelyyn? Entä tietävätkö henkilöt omat oikeutensa? Tavoitteena on tehdä palvelupolusta asiakaslähtöinen, kustannustehokas ja yhteiskunnallisesti vaikuttava. Win-win-win.