-
Kokeilun teemat
798 katselukertaa
Kokeilu on luotu 25.08.2017Anna Evilä, Keravan kaupunki
Järjestämme Keravalla kaupunkilaisille ideakilpailun 27.10.2017, jonka esikuvana on Slush. Slushin perustaja Peter Vesterbackan luvalla. Kategorioita on neljä: kiertotalouden innovaatiot, hyväntekeväisyystempaukset, kaupungin vetovoimaisuutta lisäävät ideat ja mobiiliapp-keksinnöt. Viisaus ja innovaatiot asuvat kaupunkilaisissa.
Kaupunkilaisissa asuu viisaus, ja haluamme tämän viisauden esiin yhteiseksi hyödyksi. Kokeilun tavoitteena on lisätä yhteissuunnittelua ja nostaa kaupunkilaisten osaamista esiin. Parhaat ideat toteutetaan ja palkitaan toteuttamisresursseilla. Kokeilun tavoitteena on osoittaa kaupungissa veronmaksajille, että ideakilpailuihin kannattaa satsata toteuttamisrahoja ja muita resursseja, ja että jokaisesta meistä löytyy potentiaalia ratkaisemaan esimerkiksi kestävän elämän haasteita.
Järjestämällä tarpeeksi innostavan ja kivan tapahtuman, uskomme, että kaupunkilaiset innostuvat kertomaan ideoistaan hanakammin kuin perinteisin osallistamiskeinoin. Järjestämme Hyvä idea -kilpailun, joka toteutetaan osin samaan tapaan kuin teknologia- ja kasvuyritystapahtuma Hyvä idea -kilpailua voisi kutsua kaupunkilaisSlushiksi eli tapahtumaksi, jossa kaupunkilaisten ideoita kuullaan ja palkitaan. Parhaat ja toteuttamiskelpoisimmat ideat palkitaan toteuttamisresursseilla, eli avustuksilla, konsultointiavulla tai tilojenkäyttöoikeuksilla. Osallistujien ei tarvitse olla keravalaisia, mutta idean ensitoteutus pitää järjestää Keravalla. Kilpailu järjestetään 27.10.2017
Keravan kaupungin yhteisöllisyyden ja kaupunkiaktivismin kehittämistiimi.
Haemme ideakilpailun palkintoa kiertotalouden innovaatiot -kategoriaan: 3000-5000 euroa. Muun rahoitamme itse.
Rahoitamme kilpailuin muilta osin kokonaan kaupungin varoin. Haemme rahaa kiertotalouskategorian rahoittamiseen. Tämä kokeilunne siis voi kertautua yhdellä panostuksella, koska oletettavasti samalla rahalla saadaan useampi idea ilmoille, vaikka rahoitusta kaikkien toteuttamista ei olekaan. Rahatta jäävät ideat kootaan joukkorahoituskampanjoiksi.