Yhteishankinta-alusta asumisen elinkaarelle http://www.firahive.com/pinspire https://www.fira.fi/blog/verkkokauppa-jossa-ostokset-tehdaan-porukalla
Kuluttajan palvelukokemus rakennushankkeessa Lisätietoja: http://www.firahive.com/pinspire
Yhteishankinta-alusta, jonka avulla asukkaat voivat yhdessä naapuriensa kanssa suunnitella ja tilata tuotteita ja palveluita koteihinsa. Kokeiluhankkeessa luotava sovellus on digitaalisen alustan prototyyppi taloyhtiön yhteishankintoihin. Lisätietoja: http://www.firahive.com/pinspire Lisätietoja: http://www.firahive.com/pinspire
Lisätietoja: http://www.firahive.com/pinspire
176 481 €
Lisätietoja: http://www.firahive.com/pinspire
Osittain
Haasteita olivat: 1) yhteishankinnan ajoittaminen niin, että saadaan mahdollisimman laaja hankkijajoukko ja myös niin, että hankittava tuote/palvelu on relevantti asiakkaalle juuri sinä hetkenä, kun se yhteisesti hankittuna on mahdollista toimittaa, 2) Kaikkien osallisten (esim. logistiikka, hankinta, laskutus jne.) palveleminen yhden ratkaisun kautta, 3) Yhteishankintakaupan osalta asiakkaan tavoittaminen ja palvelun markkinointi, eli miten varmistetaan onko asiakas saanut tiedon palvelusta, 4) Sopivien tuotteiden ja palveluiden löytäminen palvelemaan mahdollisimman montaa asiakasryhmää, 5) Oikeiden henkilöiden osallistaminen asiantuntijaorganisaation sisällä ----- Kehittämistarpeita ovat: 1) Palvelun vieläkin parempi monistettavuus, 2) Skaalautuvan mallin rakentaminen, 3) Palvelun markkinoinnin kehittäminen, 4) Validointi koko asiakkaan asumisen elinkaarella ----- Lisätietoja: http://www.firahive.com/pinspire
Tällä hetkellä arvioidaan kuinka validoitu kysyntä saadaan kannattavaksi liiketoiminnaksi seuraavin toimenpitein: 1) Selvittämällä edellytyksiä yhteishankintaverkoston tehokkaalle yhteistoiminnalle, eli kuluttaja-asiakkaiden, taloyhtiöiden, rakennusliikkeiden ja tuotteita/paveluita myyvien yritysten vähimmäisvaatimukset yhteishankintapalvelulle, 2) Arvioimalla edellä mainittujen vähimmäisvaatimusten investointitarvetta, 3) Tekemällä investointipäätös kehitetäänkö palvelua edelleen