-
Kokeilun teemat
633 katselukertaa
Kokeilu on luotu 19.11.2019House of Lapland / Sanna Tarssanen
Kesämatkailun kasvattamisen ensimmäisenä haasteena on luoda Lapin kesästä kansainvälisesti tunnettu ja vetovoimainen ilmiö musiikin ja äänimailmojen avulla. Onnistuminen edellyttää uusien markkinointi- ja jakelukanavien käyttöönottoa.
Halusimme löytää mahdollisimman kustannustehokkaan ja hyvän tavan jaella ja markkinoida Sound of Lapland -sisältöjä. Haluamme löytää parhaiten tavoitteeseen sopivat kanavat ja markkinointimixin.
Kokeilussa markkinoimme Sound of Lapland - kokonaisuuden osaa, Scapes-albumin ensimmäisiä singlejä. Teimme kv- mediatiedotteen, pitsasimme aihetta eri medioille ja jakelimme tiedotteen kansianvälisesti ja kotimaassa. Lisäksi toteutimme Spotify - äänimeinontaa juuri julkaistuille ääniraidoille. Hankkeessa toteutetaan Sound of Lapland -konseptin kansainvälistä lanseerausta erilaisin viestintä- ja PR-toimenpitein. Konseptista rakennetaan ilmiötä mm. kokeilemalla erilaisia mediaviestinnän keinoja, pilotoimalla erilaisia ilmiötä tukevia digitaalisia sisältöjä sekä boostaamalla niitä. Kevät 2019
House of Lapland Oy, käytämme myös alihankkijoita, kuten PR-toimistoa.
28 500 euroa.
Tiimissä on mukana digitaalisen markkinoinnin ammattilaisia. Käytettävissä on Lapin yhteisen kansainvälisen matkailumarkkinoinnin resurssit ja verkoston tuki.
Kokeilussa markkinoimme Sound of Lapland -kokonaisuuden osaa, Scapes-albumin ensimmäisiä singlejä. Teimme kv-mediatiedotteen, pitsasimme aihetta eri medioille, jakelimme tiedotteen kansainvälisesti ja kotimaassa. Lisäksi toteutimme Spotify-äänimainontaa juuri julkaistuille ääniraidoille.
Kokeilussa huomasimme, että erityisesti Spotify-mainonta on suhteellisen kallista, mikäli sillä tavoitellaan kuuntelujen määrän kasvua. Sosiaalisen median mainonta ja PR-viestintä ovat suuremmassa roolissa ja kustannustehokkampia.
Jatkamme Sound of Lapland -kokonaisuuden toteutusta ja huomiomme kokeilun tulokset albumin lanseerauksessa marraskuussa 2019.